Η ζωή ενός website μετά την γέννησή του

Συγχαρητήρια για το νέο σας ιστότοπο! Μόλις αποκτήσατε ένα καινούργιο website ή ένα blog. Για ποιό λόγο όμως κάποιος θα επισκεφθεί το νέο σας ιστότοπο και πως θα τον βρεί ανάμεσα στα αμέτρητα άλλα;
Για να διαπιστώσουμε αν κάποιος έχει λόγο να τον επισκεφθεί, αρκεί να ρωτήσουμε αν κάποιος που επισκέπτεται τον ιστότοπο έχει λόγο να τον ξαναεπισκεφθεί. Ο ιστότοπος οφείλει να είναι περισσότερα από την ηλεκτρονική έκδοση ενός εντύπου. Δεν πρέπει να είναι στατικός. Να παρέχει δηλαδή μια υπηρεσία όπως ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, πληροφορίες, ένα forum κλπ. Για αυτό συχνά είναι καλύτερο να έχουμε ένα απλό δυναμικό blog ακόμη και σε μια δωρεάν πλατφόρμα παρά ένα επαγγελματικό στατικό ιστότοπο. Εφόσον ο ιστότοπος είναι δυναμικός, η σημαντικότερη ενέργεια του διαχειριστή είναι να τον τροφοδοτεί συχνά με νέο και ποιοτικό υλικό, συναφές με το θέμα του ιστότοπου.
Για να το κάνουμε ευκολότερο να τον βρεί, θα πρέπει να κάνουμε γνωστή την ύπαρξή του με ότι τρόπους έχουμε διαθέσιμους, από την απλή προφορική επικοινωνία έως εξελιγμένες τεχνικές. Εκεί ακριβώς ξεκινάει και η δουλειά του νέου ευτυχούς ιδιοκτήτη του ιστοτόπου.
• Πρώτα από όλα πρέπει να προβληθεί στα παραδοσιακά (όπως π.χ. έντυπα) μέσα επικοινωνίας που διαθέτει η επιχείρηση. Να γίνει μέρος της εταιρικής ταυτότητας. Έντυπα φυλλάδια, επαγγελματικές κάρτες, διαφημιστικά δώρα και οτιδήποτε έχει τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας πρέπει να περιλαμβάνει και την ηλεκτρονική διεύθυνση (URL) του νέου ιστότοπου.
• Η ηλεκτρονική διεύθυνση θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνεται στην ηλεκτρονική αλληλογραφία. Το πρόγραμμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (e-mail) θα πρέπει να επισυνάπτει υπογραφή με τα στοιχεία της εταιρείας σε κάθε νέο μήνυμα, στα οποία η ηλεκτρονική διεύθυνση θα πρέπει να θεωρείται αναπόσπαστο τμήμα.
• Ανάλογα με το είδος της επιχείρησης, καταχωρήσεις σε σχετικούς ηλεκτρονικούς καταλόγους με ομοειδείς επιχειρήσεις θα βοηθήσουν αρκετά.
• Σχόλια σε forum, άλλα sites ή blogs θα δημιουργήσουν επίσης πολύτιμες συνδέσεις προς το νέο ιστότοπο.
• Η δημιουργία ενός ιστοτόπου είναι καλή αφορμή για έναρξη διαφημιστικής εκστρατείας ώστε να γνωστοποιηθεί ο νέος ιστότοπος.
• Η προώθηση μέσα από κοινωνικά δίκτυα (social networks) είναι επίσης ένας αποδοτικός τρόπος αύξησης της επισκεψιμότητας.
• Τα παραπάνω είναι απλά βήματα που μπορούν σε σημαντικό βαθμό να γίνουν από τον κάτοχο του ιστότοπου, χωρίς να χρειαστεί απαραίτητα να απευθυνθεί σε εταιρεία που παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες. Μια τέτοια υπηρεσία μπορεί να είναι το Search Engine Optimisation (SEO) και που κάνουν τον ιστότοπο να βρίσκεται ευκολότερα από τις μηχανές αναζήτησης (π.χ. Google). Οι υπηρεσίες SEO φροντίζουν να ανεβάσουν την επισκεψιμότητα του ιστότοπου και να φέρουν νέους επισκέπτες από στοχευμένες αγορές και το online marketing είναι η προώθηση των υπηρεσιών και προιόντων ενός ιστότοπου στο internet.